Inspirace

Inspirace

čtvrtek 23. ledna 2014

Zdravá strava vs. pohyb

Vím, že na toto téma už bylo napsáno nespočet článků a příspěvků a snad každý už ví, co je vlastně správně. Ale nějak mi to nedá se k tomu taky nevyjádřit.

Už jsem tu párkrát psala, že jsem byla celý život odpůrce pohybu :). Takže, pokud jsem chtěla v minulosti něco zhubnout, vždy jsem volila omezení jídla. Záměrně nepíšu zdravou stravu, protože v mém případě se vždy jednalo spíše o hladovění :(. Dokázala jsem však pokaždé zhubnout poměrně velký počet kilo, takže jsem tento způsob přijala za ten jediný správný. Nemusím snad ani psát, jak to vždy skončilo. Kdyby to fungovalo, tak tu dnes ani nic nepíšu a neřeším krásnější a zdravější tělo,..

Díky následným jojo efektům jsem si uvědomila, že tudy cesta nevede a začala pátrat po té ZARUČENÉ DIETĚ. Všichni ale víme, že zaručená dieta neexistuje. Jediné, co doopravdy a dlouhodobě funguje, je zamyslet se nad tím, co vlastně jíme a co ve skutečnosti naše tělo potřebuje! Opravdu si myslíte, že naše tělo nejvíc potřebuje smetanu, koblihy, brambůrky nebo třeba knedlíky?? Jste si opravdu jistí, že z těchto jídel bude naše tělo fungovat přesně tak jak má? Že bude zdravé, plné života a vitality???? To rozhodně nebude!!!! Otázka, kterou jsem si já položila, byla: Co mému tělu prospívá, po čem bude plné života a vitality a hlavně zdravé? Odpovídat na to myslím nemusím,.. Tuto otázku si občas pokládám i teď, když mě třeba začne honit mslná :). 

Takže pokud chcete mít krásné a zdravé tělo je zdravá strava nutná!



Co pohyb? Třeba? Netřeba? No, toť otázka. Zhubnout samozřejmě můžeme i bez cvičení, to je fakt. I já začala svoji cestu jen se zdravou stravou. Když však ke mě přišel kamarád a vůbec si nevšiml, že jsme zhubla už 5 kg!!!!!!, věděla jsem, že to asi nebude úplně ono. Já si říkala, jak je super, že mám dole 5 kilo a ono to ani nebylo vidět!!!! No pěkně mě to namýchlo, co vám budu povídat. Jenže já ten pohyb prostě nemusím :(. Jednou jsem ale narazila na videa lidí, kteří cvičili 30 Day Shred a kteří zhubli taky kolem těch 5 kg. A ty rozdíly byly neskutečný! Najednou mě to bilo do očí! Tohle je ta správná cesta - cvičit! 



Kladla jsem si tedy otázku, je lepší změnit stravu nebo začít cvičit. Samozřejmě obojí je ta nejlepší varianta, tedy alespoň pro mě, jelikož chci jak zhubnout, tak zpevnit. Štíhlý člověk, co chce jen zpevnit asi nebude muset tolik měnit jídelníček, jako někdo, kdo potřebuje sundat 20 kg. Na druhou stranu, když se podíváte, kolik se cvičením spálí kalorií, tak si uvědomíte, jak nepatrná část to je z vašeho denního příjmu! Tím pádem logicky vyplývá, že cvičením to samo o sobě nespasíte   :(. Bylo by fajn se od rána do večera cpát vším co nás napadne, pak si na hodinku zajít do fitka a mít postavu snů ;). Bohužel, takhle to prostě nefunguje. Pokud nevěříte, zkuste si spočítat kalorie co za den přijmete a co vydáte ( vč. bazálního metabolismu). Jednoduchá rovnice.

Je mi ovšem jasné, že k tomuhle si musí každý dojít sám. I mě to trvalo několik let, než jsem pochopila, jak to vlastně funguje. Najednou jsem plná energie, kterou jsme dřív neměla, jsem mnohem spokojenější a vím, že tělu dávám přesně to co potřebuje, aby mi mohlo ještě spoustu let hezky sloužit ;)

Zamyslete se nad tím, co dáváte svému tělu vy! Kdyby mohlo mluvit, poděkovalo by vám jak se o něj staráte? Dáváte mu to správné "palivo", aby mohlo ještě spoustu let fungovat?

Já se o to snažím. Neříkám, že vše dělám správně, ale jsem teprve na začátku a učím se. Ale své tělo miluju a chci, aby i ono milovalo mě!

Vaše Jana


Žádné komentáře:

Okomentovat