Inspirace

Inspirace

sobota 25. ledna 2014

Chci být hubená - hned!

Kdo by si to nepřál. Každý, kdo se někdy potýkal s nadváhou nebo aspoň se zvýšenou váhou a chtěl zhubnout, ví jak je to těžké. Těžké je vydržet,... Protože většinou, když něco chceme, tak to chceme hned a ne až za rok nebo za dva. Prostě hned nebo alespoň co nejdřív.

To se týká i hubnutí. Každý den si stoupáme na váhu, zkoušíme oblečení, měříme centimetry, koukáme na sebe do zrcadla a čekáme, že uvidíme končeně už to vysněné tělo. Jo, je to tak. Ani já nejsem výjimka. Bohužel jsou věci, na které si člověk prostě musí počat a postava snů k nim rozhodně patří.

Vždy, když jsem v minulosti chtěla zhubnout, bylo pro mě mnohem důležitější jak rychle a kolik kilo zhubnu, než jestli mi to pak vydrží dlouhodobě. Díky tomu se také pokaždé dostavil námi tolik nenáviděný jojo efekt. Ty zkušenosti mě však naučily, že pokud to myslím doopravdy vážně, nemůžu se limitovat časem, protože pak by to dopadlo stejně jako v předchozích případech. Mám samozřejmě určitá očekávání, to ano. Ale dávám tělu čas, ať si samo najde tu svoji ideální rychlost. Někomu to jde rychle, někomu to jde pomalu. Každý máme jiné tělo a každý přibral jiným způsobem. Každý také musí vyvinout jiné úsilí. 

Já jsem se smířila s tím, že to jde celkem pomalu. Ale co je to pomalu? Oproti komu pomalu? Ne, jde to tak, jak to jít má. A jedině tak je to správně! Na začátku mé cesty jsem chtěla mít do léta 60 kg. Samozřejmě na začátku byl můj cíl definován kily. A i když už to tak teď není, tahle meta mi někde v hlavě stále zůstává. Dnes budu ráda, když budu mít v létě 70 kg a mnohem nižší procento tuku v těle!!! Hubnu cca 2 kila za měsíc a můžu vám říct, že jsme za ně ráda!

Čím delší je cesta, tím líp. Pokud dosáhnu postavy snů za 3 měsíce, co se za tu dobu vlastně stihnu naučit? Co se vůbec o svém těle dozvím? Budu vědět, jak se správně stravovat? Budu mít návyk k pravidelnému pohybu? Já určitě ne! Potřebuji mnohem více času, aby se věci staly součástí mého života. V tom případě je dobře, že to bude trvat déle. Za tu dobu se naučím tolik věcí a moje tělo bude mít čas se adaptovat na jiný režim, který mu bude sedět.

I když je hezké vidět výsledky během krátké chvíle, musíme si uvědomit že "vorvani" se z nás taky nestaly během pár týdnů, mnohdy ne ani během pár měsíců. Byl to dlouhodobý proces a stejně tak bude dlouhodobý proces i návrat ke krásnějšímu a zdravějšímu tělu. A upřímně, pokud půjdeme po správné cestě dostatečně dlouho, je velká šance, že se dostaneme mnohem dál, než jsme doufali :)

Díky, za to, že to jde, tak jak má.

Vaše Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat