Inspirace

Inspirace

středa 22. ledna 2014

Moje péče o tělo,..

Chtěla bych tento blog věnovat ne jen cvičení a zdravému stravování, ale péči o tělo jako takové. Tady samozřejmě patří víc věcí a já na své cestě za krásnějším a zdravějším tělem změnila víc než jen stravu a cvičení. Nerada bych se tu pouštěla do rad ohledně péče o vlasy, pleť a nebo třeba nehty, ale jelikož se jedná o moji cestu, tak napíšu to, co dělám já :)

Za pár dní mi bude 27 let. No co si budeme povídat, není to zrovna málo. Aspoň ne pokud se sebou chce člověk něco udělat. Na druhou stranu ale není nikdy pozdě a já jsem moc ráda, že jsem si uvědomila, že je třeba ke svému tělu přistupovat jinak, ještě relativně jako mladá. Největší změna u mě nastala samozřejmě změnou jídelníčku, ale to byl jen jeden z hlavních kroků, které jsem podnikla na cestě za krásnějším tělem. Těch kroků v mém případě bylo víc než jen změna stravy a pravidelné cvičení.



Zhruba na jaře jsem si všimla prvních šedivých vlasů a musím říct, že to ve mě vyvolalo paniku! Bohužel to mám v rodině, moje babička začala šedivět zhruba ve stejném věku a brzy z ní byla blondýna :D. No mě teda blond vůbec nesluší :(. Každopádně jsem si uvědomila, že s tím budu muset něco dělat. Šediny se bohužel ale zastavit nedají a já si vlasy nebarvím a ráda bych u toho zůstala nejdéle co to půjde. Díky tomu jsem si však uvědomila, že o svoje vlasy vůbec nepečuji. Měla jsem je celé dolámané a hrozně moc mi padaly :(. Na podzim jsem navštívila kadeřnici a chtěla si jako vždy jednou za rok nechat zastřihnout konečky. Vím, že by to mělo být častěji, ale já na to moc nejsem. Našla jsem si kadeřnici u nás na moravě a udělal jsem dobře! Bylo vidět, že se vyzná. Nejen že mě hezky ostříhala, ale dala mi i spoustu rad ohledně vlasů a vysvětlila jak to s nimi vlastně je. Pochválila mi barvu i množství podrostů, což svědčí o vlasovém potenciálu. Bohužel jsem měla vlasy hrozně tenké a díky padání nebyly ani nijak husté. Kadeřnice mi doporučila speciální šampon a kondicioner na vlasy, díky nimž by se to mělo zlepšit. Upozornila mě však, že výsledky budou znatelné až tak za 3 měsíce. Já však výsledky viděla již dřív. Najednou jsem si všimla při česání, že mi nezůstávají v kartáči skoro žádné vlasy a že je mám i objemnější. Je to teprve začátek, ale já si uvědomila, že tak jako dáváme tělu vitamíny a živiny, aby mohlo fungovat, tak i vlasy potřebují kvalitní a výživnou péči. A tu prostě z běžně dostupných šamponů z drogerie dostat nemohou :(. Teď už bych neměnila. A doufám, že se to ještě bude zlepšovat. Mít krásné a husté vlasy byl totiž vždy můj sen. Navíc vlasy jsou korunou naší krásy :). Jen se budu muset časem vyrovnat s těmi šedinami a barvení mě asi nemine :(


Další uvědomění přišlo někdy v období, kdy jsem začala cvičit. Tím dalším krůčkem byla pleť. Nikdy jsem nepoužívala žádné krémy na pleť ani tonika,.. Prostě nic. Když jsem něco vyzkoušela, tak mi to většinou nesedělo, jelikož mám mastnější pleť a vždy se mi udělala na obličeji ještě mastnější maska. Takže krém po pár měsících, co ležel zaprášený v koupelně na poličce, putoval do koše. Já si ale uvědomila, že už se mi blíží věk, kdy nemůžu pleť nechat jen tak být, pokud nechci ve 40-ti letech vypadat na 50! Takže jsem se vrhla na internet a hledala a hledala. Výsledkem hledání byl nájezd do drogerie. Tady se budu asi zřejmě rozcházet s názorem co se týče vlasů, jelikož používám jednu z nejlevnějších kosmetik co vůbec je. A důvod je prostý, prostě mi sedí! Běžně jsem používala pleťové mléko na odlíčení, k tomu teď přibylo tonikum na problematickou pleť, jelikož stále trpím na akné :( a denní a noční krém a také oční gel. Naučila jsem se vykonávat pravidelně ranní a večerní rituál, který je úplně stejný ráno i večer. Pleť si vyčistím pleťovým mlékem, na oči používám odličovač očí, co mi donesl Ježíšek, poté si pleť ještě vyčistím tonikem, nanesu noční nebo denní krém a na oční okolí oční gel. Také mám peeling pro denní použití, ale používám ho jednou za týden na obličej a dekolt a je to fantastický. Musím říct, že na začátku pro mě byl problém si na to pokaždé vzpomenout, ale teď už si to bez toho neumím představit. Pleť už si o to sama říká, stejně jako tělo o cvičení.



Tak pečuji o svoje vlasy, o svůj obličej,.. ale co zbytek těla. Musím říct, že jsem vždy na těle měla hodně suchou pokožku, ale prostě jsem to jako všechno ostatní neřešila :( Když jsem si ale uvědomila, že pečuji už prakticky o všechno kromě těla, tak jsem se vrhla i na to. Ježíšek mi donesl hydratační tělové mléko do sprchy a já si navíc koupila tělové máslo. Takže každý večer před spaním se tím máslem hezky natřu,.. Musím říct, že asi 14 dní trvalo, než mi zmizela suchá kůže, ale teď to stojí za to. Pokožka je jemná a hezky vláčná.



Tak se starám o své tělo teď. Je to velká změna oproti tomu, že dřív jsem na ně úplně kašlala.
Jediné co mi chybí jsou nehty. Ty mám bohužel celkem slabé a velice mi šupinkovatí. Párkrát jsem vyzkoušela zpevňovače, které vždy na chvíli pomohly. Jeden čas jsem nosila i gelové nehty, ale ty už nechci. No ještě mám na čem pracovat! Snad to jednou dotáhnu k úplné spokojenosti :)

Vaše Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat