Inspirace

Inspirace

sobota 2. ledna 2016

Rok 2015

Mám za sebou hodně zajímavý rok se spoustou nových zkušeností. Některé byly dobré a jiné méně, všechny se však počítají. Rok 2015 jsem začínala stejně jako letos se cvičením 30 Day Shred. Tehdy jsem ho ale nedotáhla do konce a skončila jsem zhruba v polovině. Díky tomu mám z té doby fotky i změřené centimetry :). Když jsem si to teď zpětně prohlížela, tak jsem zjistila, že ty centimetry jsou skoro úplně stejný :). Což je docela paradox.

Tady jsou čísla publikovaná 31.1.2015 a fotky z té doby:

Prsa: 106 cm
Břicho: 85 cm
Boky: 106 cm
Zadek: 112 cm
Stehna: 67 cm
Paže: 32 cm
Váha: 81,3 kg


Takhle vypadalo moje tělo před rokem, když jsem se rozhodla, že budu cvičit. V té době jsem měla brigádu v rychlém občerstvení a dělala 16-ti hodinové směny. Popravdě, to s pravidelným cvičením moc dohromady nešlo. Neměla jsem prakticky žádný režim a cvičení jsem vzdala. Místo hubnutí jsem začala opět kila nabírat. Jedla jsem nezdravá jídla a k tomu ještě neměla žádný režim. Občas jsem si zašla zaplavat, ale to bylo úplný nic. Tak přišlo jaro a já měla na váze 86 kg!!! Je možné, že bych s tím ani nic nedělala, nebýt svatby mé kamarádky!

Jaro bylo celkově obdobím změn. Našla jsem si novou práci, která odpovídala mým požadavkům. Měla jsem zase pravidelný režim a čas věnovat se sama sobě. Čehož jsem začala využívat. Byl to dobrý základ pro to, něco se sebou konečně udělat! Jak už jsme psala, nakopla mě svatba kamarádky. Měla ji v květnu a já šla za družičku. Měsíc před svatbou jsem si byla zkusit šaty a ten pohled do zrcadla mě doslova zdrtil :(. Vedle nevěsty a druhé družičky jsem vypadala jako sud :(. Měsíc však byl krátká doba a já začala hledat extrémní řešení. Z více stran se ke mě tehdy donesla Dukanova dieta. Je založená na konzumaci bílkovin a já se rozhodla ji zkusit. Do svatby už jsme toho moc nezvládla, ale celkově tato dieta nastartovala znovu moji snahu něco se sebou udělat. Jaro bylo tedy zlomové období. Měla jsem nejvyšší váhu, ale zároveň jsem začala bojovat a něco pro sebe dělat.



Byla jsem opravdu kus ženské!


Tak jsem pomalu, ale jistě začala dávat dolů první kila. S dietou jsem byla celkem spokojená a ještě jsem ji podpořila jarním detoxem :). Jak se blížilo léto, tak jsem pomalu začala přidávat kolo. Je pravda, že jsem měla s kolem loni velké plány, které se nakonec nerealizovaly. Nikdy jsme se k nim nedokopala. Navíc loňská vedra nebyla pro výlety na kole úplně ideální. Přesto jsme si pár hezkých chvil na kole užila a už se opět těším, až ho letos vytáhnu a budu jezdit :).


Podařilo se mi dát dolů celkem deset kilo. Moje váha však začala s postupem času stagnovat. Neustále jsme se motala kolem 78 kilo a ne a ne s tím pohnout níž. Je pravda, že s postupem času se začala měnit pomalu i moje strava. Začala jsme jíst víc "normálně" i když jsem stále jedla převážně bílkoviny. Moje tělo však nejspíš usoudilo, že je na čase dát si pauzu a zvyknout si na změnu. Ke konci léta, kdy jsem věděla, že už půjde kolo za chvíli do sklepa, jsem začala uvažovat nad tím, co budu dělat dál. Chtěla jsem mít nějaký pohyb, ale nevěděla jsme co! Zkoušel jsem běhat, ale ani to mi nevydrželo. Tehdy jsem si uvědomila, že musím dělat nějaký kolektivní sport, kde nebudu odkázaná sama na sebe. Vzhledem k mým dlouhodobým problémům se zády, padla moje volba na Pilates. Byla to trefa do černého. Pilates mě moc baví a hodlám v něm pokračovat. Dokonce jsme zlanařila na cvičení i sestru, která se mnou jednou týdně chodí. Já chodím dvakrát v týdnu hned po práci a jsem spokojená. Je pravda, že jsem čekala, že to bude na té postavě vidět, ale není. Jenže to je dáno mojí špatnou stravou. Přesto jsem s každým cvičením cítila, že tělo je silnější :).


V pondělí opět začínám. Bude to docela zajímavý po vánoční pauze. Ale pohyb mi prostě dělá dobře :).

Ke konci roku, kdy mi váha už delší dobu stagnovala, jsem se snažila zaměřit více na jídlo. Stále hledám ten svůj systém, který mi bude vyhovovat a který mi bude přinášet výsledky. Stále nejsem spokojená a stále na tom pracuju. Každopádně, došlo mi, že i když jsem se s váhou někam posunula, to tělo vypadá trochu jinak. Začala jsem se taky v poslední době zabývat osobním rozvojem a  hlavně tématem SEBELÁSKA. Došlo mi, jak moc jsem svému tělu ubližovala a že s tím musím něco udělat. To všechno má vliv na to, jak teď vypadám a na to, jak se to bude vyvíjet do budoucna! Nechci, aby moje tělo bylo obětí mých chyb a nedostatků. Nechci se za něj ani schovávat. Chci, aby bylo zdravé a spokojené :). 

Vzhledem k tomu, že mě čekali vánoční svátky a pauza v Pilates, rozhodla jsem se, že se pokusím využít toho času a trochu pohnout s tou tukovou zásobou. Jillian byla jasná volba. Nebylo snadné se k ní opět vrátit po tolika marných pokusech, ale chtěla jsem to zkusit! Na pilates jsem si totiž uvědomila, jak moc je moje tělo vděčné za každý pohyb, který mu umožním. Taky jsem byla upřímně zvědavá, jak jsem na tom s fyzičkou a jak se mi bude cvičit. Tak jsem se na to vrhla :). Zatím mám z sebou teprve plně dokončený první level, ale z něj jsem měla obrovskou radost. Tak přidávám centimetry a fotku před cvičením, tak jako před rokem.

Prsa: 104 cm
Břicho: 83 cm ( měřeno v nejužší části)
Boky: 103 cm
Zadek: 111 cm
Stehna: 65 cm
Paže: 31 cm
Váha: 77,2 kg



Je to velmi podobné fotkám z loňského roku. I když určité změny tam přeci jen jsou! Největší změna se však odehrála v hlavě. Vnímám to všechno teď trochu jinak. Přes Vánoce jsem opět něco málo nabrala, ale věřím, že druhý level s 30 DS s tím trošku zahýbe, takže to vlastně bude bez následků :). Můj plán je teď dokončit celý program 30 Day Shred a pak se uvidí. Každopádně se stále hledám. Pořád cítím, že jsem ještě nenašla to svoje. Jsem však moc ráda, že jsem se rozhodla do toho jít! 


Čeká mě ještě dlouhá cesta. Pořád se učím a hledám sama sebe. Ne jen v hubnutí, ale celkově v životě. Stále chci zkoušet nové věci, ale zároveň se chci nějakým způsobem ustálit. Mám v plánu dál pokračovat v pilates, docvičit Jillian a hlavně si dát do pořádku jídlo. Rok 2015 byl totiž stále ve znamení brambůrkové královny a přejídání.

Čím víc nad vším přemýšlím, tím je mi jasnější, že jídlo je základ. Cvičím pravidelně 2x týdně a nikde to není vidět. To je chyba mojí stravy. Přesto, že si nemyslím, že jím nějak extra špatně, není to ono. Každopádně, se chci teď v následujícím kvartálu zaměřit právě na jídlo. Pilates je jasný, Jillian je pouze jednorázová akce, ale jídlo je napořád! Taky se chci konečně do konce března dostat na 75 kilo. Chci to ale pomalu a přirozeně, ne s pomocí nějaké diety!

Co ještě říct o roku 2015? Byl plný změn! Věřím, že změn k lepšímu. Byl to takový přelomový rok. I když jsem ho skončila skoro na stejném místě, jako jsem ho začínala, můžu říct, že jsem bohatší o spoustu nových zkušeností :). Doufám, že mi ten nynější rok 2016 přinese další úspěchy :) a já se opět posunu kousek blíž na své cestě za krásnějším a zdravějším tělem :).

Šťastný rok 2016 přeje Jana :)

Žádné komentáře:

Okomentovat