Inspirace

Inspirace

úterý 12. ledna 2016

Co chci dát svému tělu

Jak už jsem se v posledních příspěvcích zmínila, snažím se teď pracovat na jídle. A ne jen na něm, ale celkově, na svém přístupu ke svému tělu. Chci zhubnout a vytvarovat svoje tělo. Chci, aby mi sloužilo co nejdýl a dostávalo přesně to, co potřebuje. Chci, aby se moje tělo cítilo dobře, aby mělo sílu, vitalitu a energii. Nechci, aby trpělo hladem, nedostatkem živin nebo strádalo jakkoliv jinak.

V průběhu několika let (a že už jich bylo) dostávalo moje tělo pořádně zabrat. Žádný pohyb, špatné jídlo, naprosto negativní přístup a žádnou lásku. Napáchala jsem na něm spoustu škod. To však chci teď změnit! Nevím, jestli to zvládnu hned najednou, ale ráda bych se k tomu časem dostala.

První, na co jsem zaměřila svoji pozornost je cvičení. Jak jsem začala cvičit 30 Day Shred došlo mi, že to tělu opravdu dělá dobře a i když se mi nechce kolikrát cvičit, tak jdu, jelikož vím, že se pak budu cítit skvěle. Mám mnohem víc energie a líp se cítím. Přelomové pro mě však v tomto ohledu bylo cvičení pilates. Tam jsem si na každé hodině úplně živě uvědomovala, že to tělo je šťastný a spokojený, když cvičí a má pohyb. Začala jsem se na to při každém cvičení zaměřovat a ty pocity byly pro mě naprosto neočekávaný a hrozně silný. Moje tělo mi dalo dostatečně jasně najevo, co chce!!! Teď je na mě, jak s tím naložím!

Drhá podstatná věc je jídlo. Je pravda, že už jsem zkusila kde co, stále jsem však nenašla nic, co by mi dlouhodobě fungovalo. Rozhodla jsem se povznést se nad řešení váhy a jestli po jídle přiberu nebo ne, ale začala jsem sledovat tělo a jeho pocity. Taky jsem se pídila po dalších informacích a taky mi spousta věcí prostě tak nějak docvakla. Je pravda, že pokaždé, když jsem udělala ve svém jídle jakoukoliv změnu, byla jsem přesvědčená, že je správná! V tu danou chvíli to tak vždy bylo! Teď hledám dál. První věc, na kterou jsem se zaměřila, je vůbec fungování těla a toho, co potřebuje. Myslím tím, že potřebuje ráno palivo, aby mohlo začít fungovat - do teď jsem ráno fungovala skoro 2 hodiny bez jídla! Stejně tak, potřebuje energii na noc. I když tělo spí, potřebuje z něčeho fungovat. Zároveň potřebuje dopoledne dostávat sacharidy, aby mělo energii na den, pak k poledni a odpolede zase spíše bílkoviny, ale i večer by potřebovalo jídlo, aby v noci tělo nebralo živiny ze svalů. Aspoň takhle to vnímám já. Nejsem expert na fungování těla, ale dává mi to smysl.

Všechny tyhle věci beru jako požadavky mého těla, pro jeho správné fungování a spokojenost. Přiznám se, že to pro mě není nic jednoduchého ani samozřejmého, byť se jedná o základy. Mám pocit, že se opravdu učím úplné začátky. Jestli je to správná cesta, ukáže opět jenom čas. Každopádně, chci svému tělu dopřát dostatek pohybu a takovou stravu, která zajistí, že bude dobře fungovat a která mi přinese i vysněnou postavu, jelikož to jde podle mě ruku v ruce!

Zdraví zdar
Vaše Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat