Inspirace

Inspirace

pátek 15. ledna 2016

Kompromis v pohybu

Stále řeším, jak do svého života zapojit více pohybu, ale tak, aby mě to nestresovalo. Nechci řešit, že musím cvičit a nebo si pak vyčítat, když cvičit nebudu. Přesto vím, cítím a chci do svého života zapojit víc pohybu. Dělá to dobře tělu a já se pak cítím skvěle.

Po mnoha zkušenostech vím, že nemůžu počítat s každodenním cvičením. Někdy jdu po práci ke kamarádce nebo s přáteli na skleničku a příjdu domů pozdě. Kolikrát třeba strávím víkend mimo domov a nebo jdu tančit a druhý den prospím. Někdy se třeba cítím unavená a těším se, jak si vlezu s knížkou do pelíšku, budu pít čajík a jen tak relaxovat. Přesto jsou však i dny, kdy příjdu domů a nedělám nic. A právě těchto dní chci využít.

Nemá pro mě smysl, si cvičení plánovat nějak dlouho dopředu, jen ho musím pak zohlednit v ten daný den ve svém jídelníčku, jelikož musím příjmout víc energie. Rozhodla jsem se tedy, že pokud budu mít čas a nebudu mít nic na práci, tak si zacvičím. Věřím, že ty dva dny v týdnu to minimálně bude. Je pravda, že někdy toho mám v týdnu hodně a pak další týden mám volnější. Proto si ani nechci určovat konkrétni dny. Prostě tomu nechám volný průběh.

Pokud budu po práci doma, tak si zacvičím. Neříkám, že to bude úplně pokaždé, ale pokusím se, aby tomu tak bylo. Vím však, že budou dny, kdy sice doma budu, ale nebude se mi chtít. Například dnes nemám po práci nic v plánu, ale celý týden jsem nějaká unavená a nejraději bych ležela nebo spala. Včera jsem se tak tak dokopala na pilates, které už začíná být docela drsné! Měla jsme v plánu dneska pokračovat ve cvičení 30DS, ale jsem prostě hrozně unavená. Buď můžu jít proti svému tělu a cvičit, i když cítím, že by opravdu chtělo odpočinek a jen tak relaxovat a nebo ho poslechnu. Rozhodla jsem se pro to druhé! Prostě si zalezu s knížkou a budu odpočívat. Na víkend tentokrát žádné plány nemám, takže cvičení je v plánu. Jen ne dneska.

Věřím, že když budu cvičit tehdy, kdy se mi bude chtít a budu na to mít čas, tak to snad půjde. Navíc si nebudu vyčítat, když půjdu někam ven s přáteli a nebudu cvičit. Je pravda, že jsem líná a mám problém se ke cvičení dokopat. Přesto, když fakt chci, tak nemám problém vytáhnout činky a jít na to. Jelikož ráda plánuji kvartálně, tak jsem si dala za cíl, že tenhle model vyzkouším do konce března a uvidím.

Stále mám v plánu pokračovat v pilates. Dokonce už si od února zaplatím cvičení rovnou na celé pololetí. K tomu se pokusím přidat alespoň 2x týdně cvičení doma. Mám spoustu cvičebních programů od Jillian, takže budu mít vždy co cvičit. Hlavně to chci dělat pro radost z pohybu a ne proto, že musím nebo že bych měla!!! Vždycky jsem cvičila jen kvůli tomu, že bych měla. Měla bych cvičit, abych zhubla! Teď svým způsobem kašlu na hubnutí, ale chci se hýbat pro sebe, protože mi to dělá dobře a já se cítím líp! A když mi to pomůže s váhou, tak to bude jen příjemný bonus. Navíc, ten pocit po cvičení je skvělý a taky mě pak tak často nebolí záda :).

Díky tomu, že jsme se opět pustila do 30 Day Shred, jsem to cvičení zase trochu rozjela a oživila si ty pocity, které jsem vždy po cvičení měla. To mě utvrdilo v tom, že je to správné rozhodnutí a že chci ve cvičení vytrvat. Nebudu sama sobě ani nikomu jinému slibovat, že budu odteď poctivě každý týden cvičit, ale chci dělat něco pro sebe a tohle je možnost. A ty dva nebo třeba tři dny v týdnu, to je v pohodě. Chtěla jsem tedy cvičit dneska a i když jsem to ještě úplně neodpískala, tak to vidím spíš na ten večer s knížkou a odpočinek. Přesto cítím, že tělo si o ten pohyb říká a proto vím, že o víkendu se cvičit bude :))).

Cvičení zdar
Vaše Jana