Inspirace

Inspirace

neděle 17. ledna 2016

Rozložení kalorií během dne

Díky svému novému pomocníkovi - kalorickým tabulkám, se učím kdy a co jíst. Musím říct, že je to docela fuška! Rozložit si jídlo během dne tak, aby to mělo ten spávný efekt není vůbec jednoduché. Zjistila jsem, že snídani mám relativně v pořádku. Poté mám jako druhé nejvíc kalorické jídlo dopolední svačinu. Oběd mám většinou dost slabý a s večeří to taky není žádná sláva. Snažím se tedy skládat si jídlo tak, abych dodržovala procentuální rozložení jídla tak, jak jsem psala v minulém článku.

Musím samozřejmě zohlednit, zda jdu na pilates a nebo cvičím Jillian a nebo nedělám po práci už nic. Udělala jsem si tedy 3 druhy výpočtů kJ, které musím v určitých situacích a v určitém jídle sníst. Moje čísla jsou tedy následující: (je to samozřejmě orientační!)

1) Necvičím pilates ani Jillian:
Snídaně a večeře = 2.049kJ
Dopolední a odpolední svačina = 819kJ
Oběd = 2.459kJ
Celkem = 8.195kJ

2) Jdu na pilates:
Snídaně a večeře = 2.264kJ
Dopolední a odpolední svačina = 905kJ
Oběd = 2.717kJ
Celkem = 9.055kJ

3) Cvičím Jillian nebo něco podobného:
Snídaně a večeře = 2.363kJ
Dopolední a odpolední svačina = 945kJ
Oběd = 2.835kJ
Celkem = 9.451kJ

Počítám cca 6.000kJ na bazální metabolismus, cca 1500kJ je za 8 hodin kancelářské práce a 10% prijeté energie jde na samotné trávení. Jiné aktivity jako je docházení na vlak a tak nepočítám :).

K těmto číslům se snažím co nejvíce přiblížit. Stále platí, že snídaně i večeře má dvě části. Taky se snažím dopoledne zaměřit spíš na sacharidy a odpoledne na bílkoviny. Každopádně, už jen dodržování tohohle rozdělení je pro mě dost těžké. Opravdu si to musím s každým jídlem hlídat a vždy si plánuju jídlo minimálně na den dopředu. Občas se sice objeví nějaké nečekané věci, jako sklenička s přáteli, ale tak s tím už nic dělat nebudu. Nejhorší dodržování je pro mě o víkendu, tam to bude chtít ještě velkou spoustu práce! Teď mám za cíl snažit se dodržovat toto rozložení. Jakmile se mi to bude dařit, tak se vrhnu více na to rozdělení sacharidů a bílkovin v dopoledních a odpoledních hodinách. Až zvládnu i to, tak se zaměřím na skladbu jednotlivých potravin, ale to je pro mě ještě hodně daleko.

Jak na to tak koukám, mám se toho ještě hodně co učit! Taky se musím přiznat, že jsem tentokrát výjimečně zvědavá na výsledky! Navíc se snažím dodržovat cvičení ve volných dnech. Včera jsem si dala 2. level z 30 Day Shred a dnes budu opět cvičit. Akorát jsem včera cítila, že se mi úplně nechce do 30 DS, že bych si dala spíš něco jako pilates nebo tak, že mi to dělá víc dobře. Nakonec jsem si však dala 30 DS. Dnes mám ale stejné nutkání, tak jsem se rozhodla, že si udělám menší změnu. Mám staženou Yogu meltdowm taky od Jillian. Trvá to taky cca 30 minut a když jsem na to zběžně koukala, tak je to přesně to, co chci. Mám nějaké základy z pilates, tak to snad bude trošku jednodušší, než kdybych to neznala vůbec. A věřím, že i tak se u toho zapotím. Navíc protáhnu svaly, co mě po včerejšku bolí :). Věřím, že moje tělo to ocení. Nejde mi o cvičení jako takové, ale o to, aby se moje tělo hýbalo a mělo pohyb, co mu dělá dobře :)

Hubnutí zdar
Vaše Jana