Inspirace

Inspirace

čtvrtek 28. ledna 2016

Můj boj s tukem

Léta letoucí bojuju se svojí tukovou zásobou. Ať jsem byla hubená nebo baculatá, tak jsem stále měla vysoký obsah tuku v těle. Během různých diet jsem sice byla štíhlejší, ale ten tuk tam vždycky byl. Je pravda, že jsem to nikdy až tak nevnímala. V posledních letech se na to však víc zaměřuju, jelikož i když podle váhy uberu pár kilo, tak vizuální stránka dost pokulhává. Je to právě dáno tím tukem.

Přitom nejsem typ člověka, co by se cpal smaženým jídlem, měl rád tučná jídla a nebo holdoval rychlému občerstvení, přesto se tuku ne a ne zbavit! Už je to pár dní, co jsem si začala jídelníček zapisovat do kalorických tabulek a vypadá to, že konečně začínám tuhle záhadu rozklíčovávat. Podle skladby jídelníčku mám ve spoustě případů vyšší doporučený denní příjem tuků a občas je to o docela dost.

Je jasné, že chyba je ve složení jídelníčku. A i když si myslím, že tučně nejím, opak je nejspíš pravdou. Snažím se si to nějak hlídat a nejím vyloženě tučné věci, ale je spousta jídel se skrytým tukem a v tom bude asi ten háček! Mám i dny, kdy překročím denní příjem i o 70%, což není žádná sranda, která by se dala pominout.

Zatím jsem se chtěla soustředit na rozložení jídla během dne, ale tohle nemůžu ignorovat. Musím se zaměřit jak na rozložení, které má svoji roli, tak ale musím brát zřetel i na tohle. Možná, že tohle je situace, která má na svědomí moji tukovou zásobu. Každopádně, to upoutalo moji pozornost a budu se snažit s tím něco dělat. Mít o 70% větší příjem tuku, než je třeba je dost alarmující :(. Ony za to můžou i moje problémy s brambůrkama, které se teď opět hlásí ke slovu :(. A moje láska k bílému vínu tomu taky asi moc nepřidává.

Teď si opravdu poctivě zapisuji i ty hříchy a nestačím se divit. Ten tuk tomu jednoznačně dominuje, tak se nemůžu divit, že vypadám takhle. Taky si uvědomuji, že tohle bude hodně těžké změnit! Hlavně jsem si do teď myslela, že to mám v pořádku a jsem z toho dost nemile překvapená! Jen pro ukázku přikládám pár obrázků s rozložením příjmu živin s ohledem na doporučený denní příjem.

 
 
B - Bílkoviny
S - Sacharidy
T - Tuky
V - Vláklnina

Jak se můžu divit, že mám takovou velkou zásobu tuků, když jsou ty čísla takový! Nějak nevím, na čem pracovat dřív. Vzhledem k tomu, že nejvíc mě obtěžuje tuk na mém těle a to rozvržení už si tak nějak začínám uvědomovat, tak se pokusím něco udělat s tímto faktem, který se mi v žádném případě vůbec ale vůbec nelíbí!!

Tuky pryč!
Vaše Jana