Inspirace

Inspirace

pátek 15. ledna 2016

Brambůrková královna na odvykačce :)

Brambůrky, brambůrky, brambůrky,.. Můj nejlepší kamarád už od puberty. Celou dobu stojí při mě a když je mi mizerně, tak jsou tu pro mě, utěší mě! Jsou mým věrným společníkem u dobrého filmu i u skleničky vína. Nemám problém, sníst balíček denně.


Přesto se už delší dobu snažím tuhle neřest nějak omezit. Musím se přiznat, že se mi to z dlouhodobého hlediska moc nedaří. Pokaždé, když to pár dní vydržím úplně bez nich, tak na ně potom dostanu tak šílenou chuť, že jsem schopná sníst třeba dva balíčky za sebou :(. Prostě dostanu absťák :(. Je pravda, že v posledních dnech jsem na ně až tak velkou chuť neměla, což je pak snažší to vydržet. Jenže, co dělat, když to na mě příjde? :(


Po neúspěšných pokusech přestat úplně, jsem se rozhodla, že na to půjdu postupně. Nebudu si je dávat denně, ani si dělat nějaký rozpis na týden nebo si určovat nějaká jiná omezení. Chci se snažit vydržet bez nich a když na ně dostanu chuť tak se podle toho zařídím. Pokud ta chuť bude malá, tak to zkusím nějak zvládnout, pokud ale bude velká, tak si brambůrky dám. Nechci to však jako do teď, že jsem pak snědla skoro celý balíček. Pokud budu mít chuť, odsypu si trochu do mističky a to si dám. Ne víc!



Už jsem si tenhle model vyzkoušela a pár brambůrek bylo schopno ukojit moje chutě. Je však potřeba určitá dávka disciplíny, abych to pak dokázala zastavit a nepokračovala dál. Když jsem to zkoušela, tak mi vždy těch pár lupínků stačilo. Ten jeden balíček, který má 100g mi vystačí zhruba na 4-5 porciček. Momentálně doma žádný balíček nemám, ale vím, že si ho v nejbližších dnech koupím. Když to na mě potom příjde, tak si dám trošku. S tímhle přístupem mi potom ten jeden balíček vydrží minimálně na 14 dní a to už je velký úspěch!


Musím si to odvykání prostě dávkovat. Zkoušela jsem přestat tisíckrát a nepodařilo se to, tak to zkusím jinak. Navíc, pokud si i těch 25g brambůrek napíšu do kalorických tabulek, tak věřím, že moje chuť na ně klesne na polovinu :). Ráda bych je do budoucna eliminovala na minimum. Vzdát úplně se jich však nechci, jelikož je mám ráda. Občas si je dáme i s kámoškama k vínu, nebo na nějaké oslavě, takže úplně se tomu nevyhnu. To by byl marný boj. Nechci je však mít jako pravidelnou součást svého jídelníčku. To určitě ne!


Snad to bude fungovat i dlouhodobě :)

Vaše Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat