Inspirace

Inspirace

středa 19. února 2014

Moje papání - ukázky z mého talíře 1

Mám nafocených pár jídel, která se objevují v mém jídelníčku, tak jsem se rozhodla, že se o ně s Vámi podělím. Navíc se tu pak můžu i sama inspirovat, jelikož spousta jídel je dělaná stylem, co dům dal, nebo na co mám zrovna chuť. Snažím se opravdu poctivě si dělat jak obědy tak i večeře. Jde mi také o to, aby to bylo jednoduché a rychlé. Obědy mám vetšinou na 2-3 dny, podle toho, kolik se mi toho podaří udělat a večeře si dělám většinou čerstvé každý den. Naštěstí mi moje práce umožňuje se s tím takhle "patlat", za což jsme moc ráda. 

A vždy jednou za čas, počítám cca za měsíc, sem něco málo z mého stolu přidám ;).

Ryba dělaná v páře, jen lehce posolená a posypaná kmínem. Moje nejmilovanější úprava ryby.
Jako příloha čočkový salát - pouze osolená, uvařená čočka, smíchaná s čerstvou cibulkou a nakrájenými kyselými okurkami a celé je to zalité trochou láku z okurek. Dá se jíst jak teplý, jako příloha, nebo klidně i studený. Já si ho občas dám jen tak samotný třeba k odpolední svačině.




Kdo by neznal klasické pečené kuře :). Já na něj používám přímo koření Pečené kuře a je vynikající. K tomu jako příloha celozrnná rýže, kterou dělám zásadně vždy v páře. No a pár okurečků od babičky.








Kuskus s mletým masem, žampiony a pórkem. Opět velmi rychlé a chutné. Jen orestuji mleté maso, používám mix hovězího a vepřového, osolím a opepřím, přidám žampiony, lehce podleji a podusím. Pak přihodím ke konci pórek, jen tak, aby trochu změkl a přidám hotový kuskus. Lehce promíchám. Je to fakt moc dobrý ;)






Jedna z mých nejoblíbenějších večeří. Salát s tuňákem. Nakrájím cherry rajčátka, přidám černé olivy a natrhaný ledový salát, osolím a opepřím a zakápnu extra panenským olivovým olejem a pořádně promíchám. Nakonec přidám konzervu tuňáka ve vlastní šťávě. Tohohle salátu se můžu vážně užrat :). 
Ještě dělám stejnou kombinaci, ale místo tuňáka přidám kousky kuřecího masa.



Opět kuře. Tentokrát dělané celé v páře i s brokolicí. Musím ale říct, že kuře mi víc chutná pečené než v páře. Přijde mi, že z té páry je víc jalové. Jakoby do sebe nedokázalo nasát tu chuť koření. Brokolice z páry je však vynikající!








Odpolední svačinka. Čaj Rooibos, který zbožňuji a nastrouhaná mrkvička s jablíčkem.











Rizoto. Rýže je opět celozrnná a dělaná v páře. K tomu mleté maso s žampiony a cibulkou. Cibulku osmaží na trošce olivového oleje, přidám mleté maso a lehce orestuji. Osolím a opepřím. Pak přidám žampiony a lehce podleji a chvíli dusím. Poté přidám ještě trochu celého kmínu a tymián. Nakonec přidám hotovou rýži, promíchám a je to hotové.





Další z mých velice oblíbených večeří. Opět ryba v páře s kmínem a k tomu restované fazolky. Dají se dělat i v páře, ale vhledem k tomu, že zelenina obsahuje spoustu vitamínů rozpustných pouze v tucích, tak fazolky nejdřív lehce orestuji na troše olivového oleje, pak je podleji vodou a dusím doměkka. 






Je sice pravda, že sladké po ránu teda fakt nemusím, nicméně jsem se rozhodla vyzkoušet tyhle cereálie. Mají poměrně vysoký obsah vlákniny a jsou z celozrnné mouky. Zalila jsem je odtučněným mlékem a k tomu si dala hrnek čaje :). Musím říct, že to vůbec nebylo špatné. Můj favorit bude sice dál chleba, ale tohle mezi své snídaně alespoň 2x týdně určitě zařadím.
Navíc jsem po nich byla docela dlouho sytá ;)



Vepřový minutkový steak se zeleninou. Používám mraženou zeleninovou směs Wok, většinou Vietnamskou směs. Lehce ji orestuji na olivovém oleji a pak chvíli dusím. Nakonec zakápnu sojovou omáčkou. Steak osolím, opepřím, pokapu olivovým olejem a přidám docela dost tymiánu. Osmahnu z každé strany cca tu minutu.





Tohle je moje oblíbená snídaně. Placičky z ovesných vloček s hořčicí :). 2-3 hrsti ovesných vloček namočím, pak sleju přebytečnou vodu, osolím, přidám majoránku a vajíčko. Na trošce olivového oleje pak osmažím. Mám z toho vždy 6 placiček, takže na dvě snídaně. Pro lepší chuť si je potřu hořčicí. Dají se jíst jak teplé tak i studené a dost zasytí. Dělám si je třeba i k polívce, pokud ji mám k obědu, abych dohnala potřebné kalorie a sacharidy.
Dušené vepřové nudličky s žampionama a pórkem a k tomu celozrnná rýže dělaná v páře. Další z mých obídků









Výjimečně sladká svačinka. Odtučněný tvaroh smíchaný se zavařenými švestkami z babiččiny zahrádky :)











Dobrou chuť

Vaše Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat