Inspirace

Inspirace

pondělí 29. června 2015

Droga jménem SŮL

Od středy jsem bez brambůrek a zatím to snad zvládám, i když chuť je šílená. Mám pocit, že mám normální absťák!! A jak jsem se tak teď koukala po netu, narazila jsem na článek o soli. Vkládám sem kousek z toho článku:

Sůl jako kokain
Zbavit se závislosti není snadné. Sůl vyvolává podobnou závislost jako drogy, což prokázali vědci z australského Melbourne. Při svém výzkumu podávali zvýšené dávky soli laboratorním myším a zjistili, že chuť na sůl se projevuje podobně jako závislost na kokainu. Organismus zvyklý na vysoké dávky soli proto musí odvykat postupně. Odborníci radí příjem soli zpočátku snižovat o 20 až 25 procent, taková redukce ještě není chuťově rozpoznatelná.

Jsem z toho docela v šoku, že by to mohlo být až tak návykové. Na druhou stranu, já sama jsem zdárným případem těžké závistosti. Musím si vyloženě hledat zábavu na večer, abych se nerozběhla do obchodu pro brambůrky. Nepomůže mi ani nahradit brambůrky něčím jiným. Prostě ta chuť je specifická. Na druhou stranu i v tom článku píšou, že by se mělo odvykat pomalu, takže si asi nějaké brambůrky v nejbližší době dám. Jinak bych se z toho asi zbláznila. Každopádně to bude až po středečním vážení!!!

Je to se mnou asi vážný, ale chci to zvládnout,.. Ale pravda je, že to musím vzít postupně. Když se mi podaří to snížit na balíček brambůrek jednou za 14 dní, tak to pro mě bude úspěch!!! Zatím budu ráda, když zvládnu jeden balíček za týden!! Ale to ani to nechci. Ale když na to budu mít dlouhodobě nezvladatelnou chuť tak jsem pak schopná sníst dva balíčky na posezení, protože se prostě neudržím :(.

Dost mi pomáhá, že chodím v podvečer běhat. Nemám pak na to chuť a hlavně se zabavím časově! Dnes mám v plánu jít už počtvrté, ale dostala jsem to a první dny mívám dost bolestivý, ale uvidím. Akorát jdu po práci na návštěvu ke kamarádce, tak snad se tam nezdržím. Kdyby jo, tak půjdu běhat zítra, kdy jsem původně chtěla mít volno, ale popravdě mi je celkem jedno, jestli budu mít volno dneska nebo zítra. Nechci běhat z povinosti, ale proto, že mě to baví :). Takže když to dnes nezvládnu, brečet nebudu. Ale zítra bych musela už jít. Chci chodit aspoň 3x týdně!!

Hubnutí zdar
Vaše Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat