Inspirace

Inspirace

pátek 7. března 2014

Můj "kamarád" JO-JO efekt

Řekla bych, že jo-jo efekt je největší nepřítel všech hubnoucích. V mém případě by však bylo příhodnější nazývat ho nejlepším kamarádem, jelikož mě věrně provází celý můj život :(. Po každém hubnutí se tenhle "kamarád" přihasil i s pár kily navíc! 

Otázkou je, jak se tohohle nechtěného "kámoše" zbavit? Co je příčinou toho, že si mě po každém hubnutí najde? Hubla jsem už x-krát, tak bych snad měla vědět, jak se ho zbavit. Bohužel nevím. Nebo jsem alespoň donedávna nevěděla.

Každopádně je třeba si uvědomit, co bylo tehdy špatně, jinak je velmi reálné, že se s tímhle "kámošem" opět setkáme :(. Myslím, že na tohle bude jednoduchá odpověď. Nikdy dřív jsem necvičila a prakticky pokaždé hubla tím, že jsem skoro nejedla. Tím pádem jsem s největší pravděpodobností pokaždé přišla spíše o svaly než o tuky! Tak se teď ani nemůžu pozastavovat nad svojí tukovou zásobou! Jakmile jsem se se dostala na svůj cíl, který byl vždy určen kilogramy, okamžitě jsem se vrhla na vše co jsem si do té doby odpírala. Vždyť já pokaždé svému "kamarádovi" zavolala, ať přijede, že už se zase můžu cpát tím nezdravým a tučným jídlem, tak čemu se vlastně divím???

Pevně věřím, že teď to bude jiné. I když mám stále strach, že se bude historie opakovat, musím se tomu postavit čelem. Zaprvé jsem nikdy dřív necvičila a za druhé jsem nikdy nejedla, tak jak jím teď! Díky cvičení se mi konečně daří ne jen shodit kila ale shodit TUK! Co se týče jídla, tak jím opravdu dost, někdy se až divím, že při tom množství vůbec hubnu, takže o hladovění nemůže být ani řeč! A navíc mi to vážně moc chutná!

Je tohle ta správná cesta, jak se vyhnout JO-JO efektu? Já myslím, že jo. Alespoň já o lepší nevím. Navíc jsem si to ještě pojistila tím, že si ani teď neodpírám věci, které mám ráda. Jedná se o mé "hřešení", které vlastně ani není hřešení. Díky tomu, že si klidně jednou za čas zajdu na pizzu, nebo si koupím láhev vína, nemám pocit, že bych si něco odpírala a rozhodně nečekám, až budu mít svoji vysněnou postavu a budu se zase na všechny ty dobroty moct vrhnout. Takhle opravdu můžu žít snad už napořád :). Tím pádem vlastně nebudu mít kdy povolat zpět svého "kamaráda" :).

Dopis na rozloučenou:

Můj milý příteli, JO-JO efekte,

prožili jsme toho spolu již hodně. Nicméně myslím, že už je na čase, abychom šli v životě každý svojí cestou. Byla bych ráda, kdyby se naše cesty už nesetkali. Je pravda, že si mě toho hodně naučil a možná jsem i díky tobě prozřela, ale dál chci žít svůj život bez tebe! 

Nebudeš mi chybět!

Už nikdy Tvá Jana :)

Snad to pochopí. A já budu pevně věřit, že už se opravdu nesetkáme. Vím, že to záleží jen a jen na mě! Už mu nezavolám! Už nedovolím jídlu, ani chuti na jídlo, aby mě ovládalo. To já budu ovládat jídlo!!! 

Pojďme všichni poslat JO-JO efekt do háje :))

Vaše Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat