Inspirace

Inspirace

pátek 23. října 2015

Úprava jídelníčku

Chtěla jsem a stále chci teď zabrat a dostat se na těch 75 kilo. To ale neznamená, že jsem ochotná nějak hladovět nebo něco. Navíc jsem teď nachlazená a jsem zastánce, že když je člověk nemocný, měl by jíst o něco vydatnější stravu, aby mělo tělo více síly pro regeneraci. Možná je to hloupost, ale já to tak mám. Takže, i když se na těch 75 kilo opravdu chci dostat, stále myslím na jídlo a na to, co teda vlastně jíst z dlouhodobého hlediska!

Za týden je listopad a já budu upřímně ráda, když se dostanu celkově pod 76 kilo. I tak to bude posun směrem dolů, ale stále ještě můžu doufat. Jenže následkem nemoci jsem ani nebyla včera na pilates a nepůjdu ani v pondělí, jelikož budu muset být dýl v práci. Takže budu trochu realističtější. Stejně se ale nechám překvapit :).

V poslední době hodně přemýšlím o jídelníčku. Zvláště proto, že ta váha už delší dobu stagnuje. Já jsem nikdy nebyla odborník na stravu a mám v tom velké mezery. Každopádně, se snažím nejvíc spoléhat na selský rozum a na to, co mi říká moje tělo. Dukanova dieta mi hodně seděla a pomohla mi nastartovat proces hubnutí. A i když mi doteď nedělá problém jíst převážně bílkoviny, chtěla bych změnu. Tak nějak to cítím, že je třeba lehce to změnit. Když se objektivně podívám na to jak z dlouhodobého hlediska jím, tak až na občasné hříchy, jím celkem v pohodě. Můj problém je ale velikost porcí :(. Měla jsem a stále mám sklony k přejídání :(. S nacpaným břichem je mi prostě dobře. Už jsem o tom psala několikrát a stále jsem to nedostala pod kontrolu a budu s tím asi bojovat dlouho.

Každopádně, jsme se rozhodla, že aktuální jídelníček pozměním a zapojím do něj potraviny, které jsem do teď skoro nejedla. Největší pozornost budu však upínat právě na velikost porcí! Ta je pro mě v tuto chvíli klíčová. Nevím, čím to je, ale prostě cítím, že teď by to mělo být takhle. Tělo si o to říká a já ho poslechnu. 

Zařadila jsme do svého jídelníčku opět ovoce. Samozřejmě, má spoustu vitamínů a je zdravé, ale má taky dost cukrů. Takže i v tomto případě se budu snažit vyhnout vyloženě těm sladkým bombám jako jsou banány, hroznové víno a tak. V menších dávkách by se ale i tyhle dali snést. Jablka nebo třeba mandarinky jsou teď fajn :). Kromě ovoce jsem do svého jídelníčku zařadila pečivo. Je pravda, že to mi skoro nechybělo, ale i tak jednou za čas a pouze v dopoledních hodinách, je skvělým zpestřením. Co se týče příloh, tak k těm se zatím nechystám. Celkově jím hodně polívky, a to i ty zahušťované a saláty. To je nejčastější kombinace pro můj oběd. Zatím to měnit nechci, tak se k přílohám ani nemám kdy dostat. Přiznám se, že jím i dost uzenin, které nejsou zrovna moc zdravé :(. Na druhou stranu, kupuju opravdu jen ty kvalitní. Nedílnou součástí mého jídelníčku jsou mléčné výrobky. Hlavně tvarohy a jogurty. Tvarohy kupuji odtučněné, ale co se týče jogurtů, tak je mi jedno jestli je smetanový nebo ne. Občas si koupím i nějaký sýr, ale to spíš výjimečně. Určitě ale nesmím zapomenou na cottage sýr, který je zdrojem bílkovin. 

Víceméně, chci zůstat u stravy, kde převažují spíše bílkoviny, ale zařadit i ovoce a trochu pečiva. Hlavní pozornost však teď zaměřím na velikost porcí. Nesmím se přejídat a musím jíst pravidelně. S pravidelností takové problémy nemám. Občas sice trochu nestíhám v práci, ve většině případů to však jde. Prostě jsem se rozhodla, že se nebudu vyloženě vyhýbat žádným jídlům, ale budu je jíst v menších porcích. To ale neznamená, že si dám hranolky se smážákem nebo tak!! Myslím všechna relativně zdravá jídla. 

Tenhle model bych teď chtěla mít cca do konce roku. Uvidím, kam mě to opět zavede a jaké to bude mít výsledky. Jde mi hlavně o dlouhodobou udržitelnost. Ta je pro mě v tuto chvíli klíčová. Pokud se ale po pár týdnech ukáže, že to nemá výsledky, tak to samozřejmě předělám. Taky už bych se ráda dostala o kousek dál, snad tohle bude ten správný klíč k těm dvířkám, které vedou k váze pod 70 kilo :).

Hubnutí zdar
Vaše Jana