Inspirace

Inspirace

úterý 28. dubna 2015

Negativní důsledky Dukana

Než jsem se do téhle diety pustila, tak jsem si o ní přečetla knížku. A už tam se psalo o negativních dopadech, které tato dieta může mít. Já bych ráda přidala vlastní postřehy a zkušenosti.

První, o kterém se zmiňuje i Dukan, je zápach z úst. Je logické, že pokud jíte převážně maso, tak to prostě při rozkladu smrdí, tím pádem je větší riziko, že to bude cítit i z vás. Já ze své zkušenosti musím říct, že to nijak extra nepozoruju. Ale není nic snazšího, než si dát žvýkačku nebo bonbon bez cukru.Vzhledem k tomu, že při dietě nesmíte vůbec nic sladkého, tak vám zaručuju, že i vy, co jako já nejsou na sladký, budete za tyhle bonbony vděční :). Tělo tu sladkou chuť prostě potřebuje,..

Další problém, zmiňovaný opět i Dukanem je zácpa. Vím, že to není něco o čem by chtěl člověk číst, ale je to součást našeho života a k této dietě to bohužel patří. Při konzumaci bílkovin vzniká daleko méně odpadu, tudíž člověk prostě tak často na záchod nemusí. S tímhle teda bojuju hodně. Ne, že bych měla přímo zácpu, ale byla jsem prostě zvyklá jít někdy i 3x za den na záchod a když nejdu, tak je to prostě divný! Je to někdy spíš pocitové, ale i tak to není příjemné. Popravdě už jsem ale zažila i pár hodně nepříjemných chvil :(. Na tomhle musím pracovat a pokud to z dlouhodobějšího hlediska bude stále problém, koupím si nějakou vlákninu. Ty samotné otruby to nezvládají. Musím říct, že v mém případě je tohle něco, co mi vadí úplně nejvíc!! Stále se s tím ale dá něco dělat,..

Další věc, kterou teď pomalu začínám řešit je jednotvárnost stravy. Je pravda, že za to si ale můžu sama, jelikož jsem líná vařit. Obzvlášť jídlo do práce se mi nechce chystat. Pokud to ale chci vydržet delší dobu, tak s tím musím začít něco dělat, protože mi to jinak za chvíli bude vadit. Ale to je jen o mé pohodlnosti. Takže to určitě postupně začnu řešit a vymýšlet i nějaké teplé pokrmy. Tuňák z konzervy je fajn, ale brzo se to zají,..

Touha po chybějících potravinách je další negativum. Musím říct, že s tím se zatím vyrovnávám asi nejlépe. Občas mě sice na chvíli mlsná chytne, ale není to nic nepřekonatelného. Včera jsem teda měla šílenou chuť na polívku, ale tu jsem si prostě udělala. Pokud to bude jednou za čas a nebude to smažák s hranolkama nebo něco podobnýho, tak s tím můžu žít :). Taky jsem příjemně překvapená, že mi nechybí pečivo. Nikdy jsem si totiž neuměla představit život bez pečiva. Ne, že bych ho tak milovala, ale prostě mi to nešlo do hlavy. Teď mi chybí asi nejmíň!! Zároveň jsem opravdu hodně omezila alkohol. Až na víkendovou oslavu si dám příležitostně skleničku vína nebo střik, ale to opravdu výjimečně! Téhle věci jsem se upřímně bála úplně nejvíc a ve finále je pro mě nejsnazší, aspoň zatím to tak je. Kdo ví, jak to bude za pár dní či týdnů, ale teď jsem spokojená.

Další věc, co mě napadá v souvislosti s Dukanovou dietou je otázka jejího zdraví. Asi záleží jak to kdo pojme, ale já se zatím hodně cpu uzeninama. I když jsou s vysokým obsahem masa, mají i vysoký obsah soli a o jejich zdravosti se moc pochybovat nedá :(, ale to je tím, že jsem líná něco vařit. To je můj bojový úkol pro nadcházející období. Upravit stravu a vařit si teplá jídla!!

Nic dalšího mě teď popravdě nenapadá, tak snad se časem moc negativních vlivů neobjeví :).

Hubnutí zdar
Vaše Jana





Žádné komentáře:

Okomentovat