Inspirace

Inspirace

čtvrtek 17. září 2015

Pilates - proč právě Pilates a co od něj očekávám

Právě začínám s Pilates a mám z toho velkou radost. Je pravda, že já nejsem milovnicí sportu a u žádné pohybové aktivity jsem nikdy nevydržela a že už jsem jich pár vyzkoušela :(. I přesto, že hubnu pouze díky změně stravy, uvědomuju si, že pohyb je důležitý. Samozřejmě, že se dá zhubnout i bez něj, ale trvá to o dost dýl a hlavně ta postava pak na pohled vypadá opravdu úplně jinak!

Bylo mi od začátku jasné, že pohyb bude muset dřív nebo později přijít, už i ze zdravotních důvodů. Moje problémy se zády se jen tak od sebe neztratí. Navíc mám sedavé zaměstnání, což mi na zdraví taky moc nepřidá. Taky vím, jak je těžké, když chce člověk zhubnout pouze pomocí jídla. Ať chci nebo ne, pohyb je důležitý a přes všechen můj odpor, si k němu musím najít cestu!

Po všech předchozích nezdarech mi bylo jasné, že na to musím jinak. Věděla jsem, že doma cvičit nemůžu, protože tam se k tomu nedokopu. Taky jsem měla ověřeno, že pokud to záleží jen na mé vůli, tak se taky nic dít nebude. Jedinou schůdnou variantou bylo, cvičit někde ve skupině, kde to mám dopředu nahlášeno a to nejdůležitější kritérium bylo, abych tam šla rovnou z práce. Zastávka doma sebou nese riziko, že už doma zůstanu :(. Prostě to tak mám. Tudíž se mi začala tvořit určitá kritéria. Cvičení ve skupině mimo domov, s termíny domluvenými předem, v určitou časovou hodinu.

Tato kritéria eliminovala většinu nebezpečí selhání. Věděla jsem, že pokud budu na hodiny přihlášená předem, bude mi pak trapnější a nepříjemnější hodiny rušit. To, že jdu na cvičení rovnou po práci, je taky velká výhoda. Cvičební věci si beru už ráno do práce a z vlaku jdu rovnou na cvičení, takže nehrozí, že se doma natáhnu. I když se mi po práci třeba nechce, už to, že jdu z vlaku rovnou tam, je super! Prostě nad tím nepřemýšlím a jdu! Navíc cvičím pod dohledem lektorky, takže to nemůžu flákat, zkracovat nebo cvičit špatně.

Při samotném rozhodování, co že to budu vlastně cvičit, jsem brala ohled na zdravotní stránku, ale také na to, co od toho já sama očekávám v rámci hubnutí a tvarování postavy a samozřejmě, že jsem koukala na to, co mě baví či nebaví. Hned mi bylo jasné, že aerobik a podobné cvičení mě moc nebere. Chtěla jsem něco víc zaměřeného na posílení svalů v oblasti břicha a zpevnění svalů okolo páteře. Navíc mě to muselo bavit. Pilates se mi dycky hodně líbilo. Baví mě, že u toho nehopsám, ale přesto cítím, jak se tělo posiluje. Je pravda, že aerobní cvičení je dobré na hubnutí, ale já bych u něj v tuto chvíli asi nevydržela. Časem ho možná také zařadím, ale teď mě to neláká.

Očekávám tedy, že mi pilates přinese kýžené zlepšení svalů v oblasti zad a pomůže mi vytvarovat tělo, a to hlavně v oblasti břicha. Zároveň doufám, že si navyknu na pravidelný pohyb a aktivitu jako takovou. Postupem času možná něco přidám, ale teď se spokojím s tímhle. Ráda bych to vydržela do konce roku. Nemyslím tím, že pak s tím seknu, ale prostě výsledky, které doufám, že to přinese, budu hodnotit až ke konci roku. Cvičit chci chodit 2x týdně ( pondělí a čtvrtek). To by snad mohlo mít za ty 3 měsíce nějaké výsledky.

Teď musím hlavně vydržet a nevzdat to po pár pokusech!!! To je teď můj hlavní cíl. Samozřejmě, musím taky správně jíst, jinak to nebude mít smysl.

Hubnutí zdar
Vaše Jana